wtorek, 24 października 2017

Algorytm z pentlą zagnieżdżoną

Algorytm z pętlą zagnieżdżoną

1. Specyfikacja 

Zadanie: Wyprowadzenie na ekran prostokąta o bokach n, m narysowanego za pomocą znaków * (m-liczba znaków * w poziomie, n- liczba znaków * w pionie). Wnętrze prostokąta powinno być wypełnione znakami *.
Dane: liczby naturalne dodatnie, określające ilość znaków * w prostokącie o bokach m,n.
Wynik: prostokąt o wymiarach m x n, zbudowany ze znaków *.

2. Schemat blokowy 
3. Listing programu 
#include <iostream>
using namespace std;
int main ()
{
    int i, j, n, m;
    cout << "Wprowadz wartosc n: ";
    cin >> n;
    cout << "Wprowadz wartosc m: ";
    cin >> m;
    for (i=0; i<n; i++)
    {
        for(j=0; j<m; j++)
            cout << "*";
        cout << endl;
    }
    return 0;


}

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz