Algorytm z pętlą zagnieżdżoną
1. Specyfikacja
Zadanie: Wyprowadzenie na ekran prostokąta o bokach n, m narysowanego za pomocą znaków * (m-liczba znaków * w poziomie, n- liczba znaków * w pionie). Wnętrze prostokąta powinno być wypełnione znakami *.
Dane: liczby naturalne dodatnie, określające ilość znaków * w prostokącie o bokach m,n.
Wynik: prostokąt o wymiarach m x n, zbudowany ze znaków *.
2. Schemat blokowy
3. Listing programu
#include <iostream>
using namespace std;
int main ()
{
int i, j, n, m;
cout << "Wprowadz wartosc n: ";
cin >> n;
cout << "Wprowadz wartosc m: ";
cin >> m;
for (i=0; i<n; i++)
{
for(j=0; j<m; j++)
cout << "*";
cout << endl;
}
return 0;
}
Zadanie: Wyprowadzenie na ekran prostokąta o bokach n, m narysowanego za pomocą znaków * (m-liczba znaków * w poziomie, n- liczba znaków * w pionie). Wnętrze prostokąta powinno być wypełnione znakami *.
Dane: liczby naturalne dodatnie, określające ilość znaków * w prostokącie o bokach m,n.
Wynik: prostokąt o wymiarach m x n, zbudowany ze znaków *.
2. Schemat blokowy
3. Listing programu
#include <iostream>
using namespace std;
int main ()
{
int i, j, n, m;
cout << "Wprowadz wartosc n: ";
cin >> n;
cout << "Wprowadz wartosc m: ";
cin >> m;
for (i=0; i<n; i++)
{
for(j=0; j<m; j++)
cout << "*";
cout << endl;
}
return 0;
}
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz